ZAMEK W NORYMBERDZE

Do Meksyku wylatywaliśmy z Norymbergi. Poświęciliśmy jej kilka dni. Zwiedzaliśmy starówkę, ale i spacerowaliśmy obrzeżami tego wielkiego miasta. Warunki do tego mięliśmy idealne, ponieważ nasz przyjaciel, u którego gościliśmy mieszka z dala od centrum. Nie zabrakło nam również czasu na odwiedzenie norymberskiego zamczyska. Zamek w Norymberdze to prawdziwa perła architektoniczna tej niemieckiej metropolii!

Norymberga jesienią

Dziś to jedno z największych miast w Bawarii. Dawnymi czasy nazywano ją Skalistą Górą. Przynajmniej tak wspominano o tym mieście w jakimś starym dokumencie z 1050 roku. Norymberga od zarania swoich dziejów zawsze świetnie się miała, jako że leżała na szlaku prowadzącym z Rzymu do północnej Europy. Jej rozwój był więc znaczny i miasto kwitło. Miało przywileje handlowe oraz od 1219 roku status wolnego miasta Rzeszy. Wówczas to, ten gród średniowieczny był w czołówce największych miast Starego Kontynentu.

Dalsze losy miasta to również liczne straty na wskutek wojen. Dziś często kojarzy się Norymbergę z nazizmem. Wynika to z faktu, że w czasach III Rzeszy ruch nazistowski był tam bardzo żywy. Nie brakuje tam pomników tejże historii.

zwiedzanie Norymbergi

Zamek w Norymberdze jest w rzeczywistości trzema zamkami. To kompleks trzech olbrzymich budowli. Górują więc nad miastem zamek cesarski, miejski i zamek burgrabiego. Stamtąd dopiero widać miasto jak na dłoni. Zamek cesarski jest największą z budowli i był miejscem, gdzie od XI do XVI wieku rezydowali najwspanialsi z najwspanialszych i dobrze urodzonych.

Zamek w Norymberdze

Zamek, bądź zamki wszystkie razem i osobno były na przestrzeni dziejów wielokrotnie przebudowywane i rozbudowywane. Nie oparł się jednak II wojnie światowej i doczekał się ogromnego zniszczenia. Dziś jednak zastajemy go w dobrej kondycji po restauracyjnym liftingu i możemy cieszyć oczy tym cudeńkiem, którego fundamenty stoją murem w średniowieczu.

średniowieczny zamek Norymberga

Zamek Norymberga

panorama Norymberga

Zamek w Norymberdze to trudny plener fotograficzny. Ciężko objąć go kadrem w całości. Ze wzniesienia, na którym się znajduje rozciąga się piękna panorama miasta. Jeśli chodzi o rzeczy bardziej praktyczne to znajduje się tam również punkt darmowego wi-fi. Zatem przy okazji zwiedzania zamczyska można nieodpłatnie porozmawiać z rodziną.